Liderler İçin Hikaye Anlatımı

Salı    |    09:30 - 16:30 (18/07/2017 - 19/07/2017) (UTC+3), Süre: 00:05 Kategori:

EĞİTİM YERİ : Kolektif House Levent
EĞİTİM TARİHİ : 18-19 Temmuz 2017
EĞİTİM SAATİ : 9:30 – 16:30
EĞİTMEN : Tijen Mergen / Ferah Lök

*Programımız katılımcı sayısı 16 olması halinde açılacak, yeterli katılımcı sayısına ulaşılamadığı takdirde bir sonra ki tarihe ertelenecek ve PERYÖN Akademi tarafından bildirilecektir.

Eğitim Amacı
HEPİMİZİN, İNSANLARI ETKİLEMEK, ONLARLA BAĞ KURMAK VE İLHAM VERMEK İÇİN DAHA ETKİN YOLLAR BULMAMIZ GEREKİYOR.
Liderlerden proje yöneticilerine, satış yöneticilerinden danışmanlara, eğitmenlerden profesyonellere, hepimizin ihtiyaç duyduğu şey fikirlerimizin kalıcı izler bırakması.
LİDERLER İÇİN HİKAYE ANLATIMI PROGRAMI, katılımcıların hikaye anlatımı yeteneklerini tam da bu şekilde geliştirmeyi hedefliyor.
Kimler Katılmalı

Liderler, takım, satış veya proje yöneticileri, danışmanlar, eğitmenler, mesajını daha anlamlı ve kalıcı bir şekilde iletmek isteyen herkes
Eğitim İçeriği

ÖN-ÇALIŞMA
Liderler için hikaye anlatımı atölyesine katılmadan önce bütün katılımcılar kısa bir ön-çalışma yapıyor.
Ön-çalışma sonuçları programın dökümanları ile birleştiriliyor.
İyi haber, ön-çalışma 10-12 dakikadan daha uzun sürmüyor.
1. BÖLÜM: TEMELLER
Giriş ve hikayeler neden iş dünyasında önemli
İş dünyasında hikaye anlatımı Hollywood’dan nasıl farklı
Herkes aslında bir hikaye anlatıcısı olduğu (mühendis, teknoloji uzmanı veya CFO)
2. BÖLÜM: UYUM VE BAĞ OLUŞTURMAK
Ünvanlar neden koz olarak kullanılır
İlişki Hikayeleri – hikayeleri, kendini tanıtmak, uyum sağlamak ve karakterini göstermek için kullanma
3. BÖLÜM: HİKAYE REPERTUARI OLUŞTURMAK
Hikaye tespit etme becerisi
Hikaye toplama alışkanlığı edinme
4. BÖLÜM: İLHAM VERMEK, ANLAM OLUŞTURMAK
Büyük resmi gösterebilmenin önemi
Açıklayıcı Hikayeler
Strateji Hikayeleri
5. BÖLÜM: KALIPLAŞMIŞ GÖRÜŞLERİN ÜSTESİNDEN GELMEK
Başkasının fikrini değiştirmek neden bu kadar zor
Etkileyici hikaye modeliyle anti-hikayelerle mücadele etmek
6. BÖLÜM: İŞ DEĞERLERİNİ AKTARMAK
Vaka çalışmalarının dezavantajları
Başarı Hikayesi modeli kullanımı
7. BÖLÜM: GERÇEKTE NE OLDUĞUNU ANLAMAK
Hikayeler üzerinde çalışmak - hikaye anlatmaktan daha fazlası
Hikaye dinlemek – başkalarının hikayelerini paylaşmasını nasıl sağlarsın
8. BÖLÜM: HEPSİNİ BİR ARAYA GETİRMEK
Katılımcılar gün boyu pratik yapacaklar ve bu son kısımda ise gruplar halinde gerçek hayat senaryoları belirleyip hangi hikaye modelini uygulayacaklarına karar verecekler ve bu görüşü tüm katılımcılara sunacaklar
PLANLI PRATİK PROGRAMI (PPP)
Planlı Pratik Program, katılımcıların, yeni becerilerini iş yerlerinde uygulamalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır.
Online olarak sunulan bu programda altı ay boyunca her hafta bir pratik aktivite, bir mikro ödev yer almaktadır.
Haftalık ‘mikro’-ödevler’i tamamlamak 8-15 dakika arası zamanınızı alır. Aktiviteler katılımcıların iş ortamında daha iyi hikaye anlatıcıları olması hedeflenerek dikkatle tasarlanmıştır.
ONLINE DESTEK
24 hafta boyunca her hafta, yeni bir aktivite online olarak dağıtılacaktır. PPP boyunca katılımcılar kendi aralarında ve eğitmenler ile etkileşebiliyor, sorular sorabiliyor ve deneyimlerini online olarak paylaşabiliyor olacaklar. Herkese hikaye anlatım becerilerindeki gelişimi paylaşabilmeleri için online ortak çalışma alanı sağlayacağız.
Eğitmenler

Tijen Mergen
Tijen Mergen,1984 yılında Boğaziçi Üniversitesi Elektrik Müh Bölümü'nden Yüksek Lisans derecesiyle mezun olmuştur. NCR Türkiye'de Satış Müdürlüğü ve NCR Orta ve Doğu Avrupa Bölgelerinde çeşitli üst düzey yöneticilik görevlerini üstlenmiştir. 1998-2003 yıllarında Apple-Bilkom A.Ş.'de Genel Müdür olarak hizmet vermiş olan Mergen, burada farkındalık üzerine geliştirdiği ve "iCan" adını verdiiği kısa film ve müzik yarışması ile %49 pazar bilinci sağlayarak, IPRA ödülünü almıştır. Mergen, 2000 yılında, Bilkom A.Ş.'nin Komili Holding'den Koç Holding'e devri sürecinde de aktif rol almış ve sürecin başarı ile tamamlanmasını sağlamıştır. Aynı yıl, Dünya Gazetesi tarafından ilk defa verilen "Yılın Profesyonel İş Kadını" ödülünü almıştır.
2004-2010 yılları arasında Doğan Gazetecilik bünyesinde Pazarlama ve İş Geliştirme Grup Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi olarak görev alan Tijen Mergen, kurumun gazetelerinin satış ve pazarlama faaliyetlerinin yönetiminin yanısıra, internet gazeteciğininin gelişiminde de öncü rol oynamıştır. Operasyonel çalışmalarının yanısıra Türkiye’de son dönemlerde en başarılı sosyal sorumluluk projesi olarak kabul edilen ‘’Baba Beni Okula Gönder’’ kampanyasınn liderliğini üstlenmiştir. 2010-2013 yılları arasında aynı grupta, Hürriyet Gazetecilik’de Pazarlama Grup Başkanı ve İcra Kurulu üyesi olarak görevini sürdüren Mergen, Satış ve Pazarlama faaliyetlerinin yanısıra, cinsiyet eşitliği gibi toplumun en önemli sorunlarını gündeme getirerek, çözüm üretilmesine destek olma konusunda çalışmalar yürütmüş, Haklı Kadın Platformu’nun kuruluşunda etkin rol almıştır. Halen Doğan Gazetecilik AŞ ‘de Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev almaktadır.
Ekim 2013’de Tek Girişim Ltd adı ile kendi şirketini kurarak çalışma hayatına girişimci olarak devam eden Mergen, kurumlara sosyal sorumluluk ve çalışan memnuniyeti üzerine projeler geliştirmekte, organizasyonlar düzenlemekte ve danışmanlık vermektedir. Çalışan mutluluğunun kurum başarısındaki önemini vurgulamak ve yöntemlerini öğretmek üzere, Power Of Happiness Platformu’nun kuruluşunu gerçekleştirmiştir.
Mergen ayrıca iki yılı aşkın bir süredir Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesinde Yüksek Lisans öğrencilerine Pazarlama dersleri vermektedir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ferah Lök, MSc, PCC, ACPC
Kendini sürekli geliştirmek ve birikimini insanların ve kurumların gelişimi için aktarmak konusundaki hevesi ve kararlılığı ile iş hayatını şekillendiren Ferah, hem kurumlara hem de bireylere gelişimlerinin her noktasında katkıda bulunmaktadır.
Orta ve lise eğitimini Robert Kolej’de tamamlayan Ferah, İTÜ mezunu Yüksek Endüstri Mühendisidir. Yüksek Lisans eğitimi sırasında Boğaziçi Üniversitesinde Araştırma Görevlisi olarak çalışan Ferah, uzun kariyer yolculuğuna ilk adımını IBM’de attı. 20 yıl süren bu yolculuğunda yönetici olarak Satış, Pazarlama ve Hizmetler alanlarında rol alıp takımlara liderlik yaptı. IBM hayatı boyunca pek çok başarılı projeye imza attı, çok sayıda ödül kazandı, pek çok değişim sürecine katkıda bulundu, değişik sektörlerde ve alanlarda çalıştı, takımlar yönetti, IBM Global Hizmetler ve Outsourcing Birimlerinin Türkiye’de kurulmasının ve yeni satış modellerinin Türkiye’de yerleşmesinin öncülüğünü yaptı.
Satış Direktörü olduğu IBM’den 2006 yılında girişimci olarak hayallerini gerçekleştirmek üzere ayrılan Ferah, o günden beri yönetim danışmanlığı, eğitim ve koçluk alanında üst düzey yöneticiler ve takımlar ile çalışıyor. Liderlik, performans ve kariyer gelişiminde birey ve kurumların en özgün liderlik stillerini oluşturmaları sürecine destek oluyor. Takım koçluğunda takımların içinde bulunduğu sisteme bütünsel bir yaklaşımla bakan Ferah, istenilen değişimi yaratabilmek için daha yaratıcı, dayanışmacı ve cesur takımların oluşumuna katkıda bulunuyor. Çalışan mutluluğu, bağlılığı ve işveren markası çalışmaları özellikle odaklandığı alanlardan bazıları.
Insead’ın düzenlediği Satış Yöneticiliği programını tamamlayarak Satış - Bölge Yöneticisi Sertifikası ve Adler International Koçluk Sertifikasyon Programını tamamlayarak ACPC ve International Coach Federation’dan PCC ünvanını alan Ferah, aynı zamanda takım koçluğu alanında Organization and Relationship Systems Coaching, Transaksiyonel Analiz, Medical Coaching ve Supervisor Coaching sertifikalarına sahiptir. Ayrıca profesyonel hayatı boyunca uluslararası ortamlarda çok sayıda Liderlik ve Değişim Yönetimi eğitimi almıştır ve ACT (Accelerate Change Together) Programı dahil olmak üzere pek çok alanda sertifika sahibidir. 2000 saati aşan koçluk deneyimini uzun ve başarılı bir profesyonel iş hayatı ile birleştiren sayılı koçlardandır.
Çalışmalarını kurucusu olduğu Power of Happiness Platformu ve Coaching Atelier bünyesinde sürdüren Ferah, aynı zamanda Institute for Leadership and Management’ın (City & Guilds) Leadership, Management, Coaching ve Mentoring alanlarında ‘External Verifier’ı olarak çalışmaktadır ve Bizim Tepe, ICF, YDD ve EMCC üyesidir.
Eğitim Ücreti
PERYÖN Üyesi : 960 TL
Katılımcı : 1200 TL
*Fiyatlarımıza %18 KDV Eklenecektir.

Hemen Kayıt Ol